Осіннє загострення: 7 книжок про конфлікти, емоції і важких людей

Осіннє загострення: 7 книжок про конфлікти, емоції і важких людей
Що читати, щоб знати, як спілкуватися з токсичними людьми

Конфлікти і психологічне напруження — річ неприємна у будь-яку пору року. Ми жартуємо про "осінні загострення", але насправді гострих ситуацій та неприємних розмов, так само, як і людей, уникнути неможливо. Цьогорічний ярмарок "Форум видавців" дасть вам змогу підібрати індивідуальні посібники з "небезпечної" взаємодії. Ми радимо 7 книжок, серед яких є і новинки, і бестселери.

Я чую вас наскрізь. Як порозумітися будь з ким

Марк Гоулстон, "Моноліт-Bizz"

Конфлікт має право на існвання тільки тоді, коли він дійсно неминучий, бо усі спроби порозумітися — вичерпано. Отже, психотерапевт і переговорник Марк Гоулстон хоче навчити нас такого фундаментального вміння, як чути співрозмовника і знаходити спільну мову. Співрозмовник — далеко не завжди милий інтелектуал у пантохлях і з милим почуттям гумору. Це можуть бути дуже різні по отруйності істоти. Шеф, продавчиня квасу, свекруха, прискіпливий клієнт. Гоулстон навчить вас, як достукатись до "непробивної" людини. Якщо, звісно, достукатись до неї варто тих зусиль.

Чому виникають конфлікти? Причини. Етапи. Розв'язання. Наслідки

Нікі Вокер, "Віват"

Тут йдеться про конфлікт як явище: це не тільки збій у взаємодії двох людей, це може бути й війна. Чи можливо запобігти усім конфліктам? Ні. Іноді вони навіть необхідні. Але війни уникнути можливо. Ця книжка докладно й доступно пояснює і дорослим читачам, і навіть дітям, як розвивається конфлікт, як він росте, яким чином на нього впливають упередження, і як його зупинити.

Результативний конфлікт. Незгода — це сила, що працює на вас

Роберт Фергюсон, Пітер Коулман, "Наш Формат"

Конфлікт — це найвища точка не-комфорту. Особливо, якщо ви — керівник, і це саме ваша відповідальність — вирішити суперечку швидко і безболісно щодо інтересів всіх зацікавлених сторін. Конфліктів уникнути неможливо — це перше, що варто пам'ятати, адже в кожного, з ким ви взаємодієте — своя точка зору. Ця книжка — посібник по блискучому вирішенню конфліктів та застосуванню семи основних стратегій: доброзичливості, підтримки, домінування, поступливості, самостійності, адаптації та непокори. Автори пропонують також інструменти для самооцінки, вправи, перелік питань для перевірки та зведені таблиці, що стануть корисними всім, хто щоденно має справу з зіткненням інтересів та точок зору.

Ніколи не йдіть на компроміс. Техніка ефективних переговорів

Тел Рез, Кріс Восс, "Наш Формат"

Багато хто вірить у те, що все наше життя — компроміс. Але як часто ми втрачаємо дуже важливі для нас речі через компроміси! Кріс Восс — колишній переговорник ФБР, який 20 років вів надскладні перемовини з немислимо високими ставками. І він каже, що у всіх наших сферах життя можна застосовувати ті самі принципи переговорів. І завжди завершувати їх на свою користь. Чи піднімуть вам зарплату? Чия буде черга мити посуд? Чи купите ви -надцяту машинку малому скиглію? Відтепер все зміниться — у вас тепер суперздібність умовляти будь-кого робити будь-що.

В оточенні психопатів, або Як уникнути маніпуляцій з боку інших

Томас Еріксон, "Фоліо"

Ми вже знайомі з книжкою Еріксона "В оточенні ідіотів". Це дуже неприємне оточення. Але є ще психопати і вони теж скрізь. Так, це перебільшення, але вчасно вирахувати і "нейтралізувати" неадекватну особу — цінне вміння, воно може навіть врятувати життя, або принаймні мільйон нервових клітин.

Як спілкуватися з психами

Марк Гоулстон, "Моноліт-Bizz"

Гоулстон — не тільки автор бестселерів з психології та спілкування, він — найкращий психотерапевт США за різними поважними рейтингами, бізнес-консультант, коуч, тренер пеговорників ФБР. І він застерігає нас від спроб "включати режим психіатра" під час спілкування із психічно хворими людьми або з тими, хто має розлад особистості. Розмови із ними — компетенція фахівців і, якщо це ваші близькі, ви можете подбати про те, аби вони отримали фахову допомогу. Однак у нашому повсякденні ми регулярно стикаємося з "побутовими психами": людьми, які поводяться ірраціонально і можуть завдавати нам болю, ускладнювати стосунки або заважати роботі компанії. Для нейтралізації їхнього негативного впливу автор знайомить нас із низкою ефективних прийомів.

Емоційний успіх. Як отримати бажане та необхідне від життя за допомогою трьох ключових емоцій

Девід Дестено, "Фабула"

Кажуть, що можна отримати бажане без конфліктів. Для цього досить мати розвинений емоційний інтелект. Автор книжки вважає, що ключовими є три соціальні емоції — співчуття, вдячність і гордість. Саме вони допоможуть вам досягти успіхів у важливих для вас сферах. Як вони працюють? Чи є винятки? Як розвинути в собі такі суперздібності? На все це Дестено дає відповіді, які відкриють для вас цілий світ. Читайте також: У піднесенні: 7 книжок, які дають натхнення