о том, как делать бизнес и жить устойчиво

Про що мова: 7 контекстів для слова "грінвошинг"

"Грінвошинг" (green — зелений, екологічний і whitewashing — відбілювання репутації) — екологічне позиціонування компанії або товару / послуги без відповідних підстав

img img

У ХХ столітті люди нарешті звернули увагу на те, який слід на екології залишає технічний прогрес, суперзручне одноразове пакування, ефективні добрива та пестициди. Тож частина населення стала таки свідомо обирати потрібні їм товари та послуги і надавати перевагу більш екологічним варіантам. Відповідно, компанії не могли не відреагувати на цю тенденцію. Але, на жаль, дехто тільки позиціонує себе як екологічне підприємство, хоч не є таким насправді. Саме таких компаній і стосується термін "грінвошинг".

Подрузі

Не варто сліпо довіряти всьому, що має позначку "еко". На жаль, грінвошинг у нас досить поширений. Компанії часто позиціонують свій продукт як екологічний на підставі одного або декількох переваг. При цьому дуже вміло замовчують недоліки.

У суперечці

- На цій упаковці є всі можливі маркування, які підтверджують, що товар абсолютно екологічний. Не розумію, які ще можуть виникати питання.

- Питання тільки в тому, чи дійсно виробник має право ставити це маркування. За останніми даними, у США кількість екологічних товарів зросла на 73%, але лише 4,5% з них дійсно пройшли перевірки і не мають жодного гріха грінвошинга.

Під час наради

Ми створюємо екологічний продукт та маємо всі підтвердження його якості, але поки що програємо конкурентам. Проаналізувавши звіти з продажів, можу зробити висновки, що головна помилка в презентації продукції. Ми часто використовуємо якісь занадто загальні поняття типу: "повністю натуральний продукт", але натуральна речовина не завжди екологічна. Тому, щоб нас не відносили до компаній, що грішать на грінвошинг, маємо сформулювати чітку презентацію, яка базуватиметься на конкретних фактах.

Бізнес-партнеру

Я пропоную створювати більш екологічну продукцію. Але нам варто вкласти гроші не лише у зміну технології, але й на перевірки та отримання дозволів. Звісно, ми можемо нічого не робити й просто поставити маркування на упаковки, але тоді це буде — грінвошинг, а це неповага до клієнтів. До того ж в європейських країнах з розвиненою економікою за грінвошинг карають. І якщо ми не зробимо все чесно — шлях на експорт буде закритим.

Колезі

Грінвошинг є суттєвою перешкодою для розвитку екологічної продукції. Через грінвошинг люди не вірять маркуванням та рекламі виробника. Покупці не готові переплачувати за продукт, в якості якого не впевнені на всі 100% — і тому часто роблять вибір на користь не екологічного, але дешевого товару, особливо коли йдеться про побутову хімію.  

Зацікавленому

Вперше грінвошинг з'явився у 1960-ті роки в західних країнах. Причиною стала популяризація екологічного руху. А вже в 1970-ті на "зелене маскування" витрачають шалені гроші. Для прикладу, комунальна служба США витратила на грінвошинг 300 мільйонів доларів. При цьому на дослідження самих методів зменшення забруднення було витрачено в 8 разів менше. У 1990 -ті в журналі Американської хімічної ради були опубліковані результати дослідження, за яким 58% екологічних заяв містили хоча б один неправдивий факт.

У громадській організації

Для боротьби проти грінвошинга нам бракує навіть бази. Для прикладу, Орегонський університет створив таку базу випадків грінвошингу. Вносити нові приклади туди може навіть громадськість. А Грінпіс веде спеціальний блог, де розповідається про нечесних ековиробників. Тому і нам варто почати саме з реєстру любителів грінвошингу.


Читайте також: Про що мова: 10 контекстів для слова "стрейтвошинг"

Щоб бути в курсі найцікавішого з ZZА! — підписуйтесь на наш Telegram!

Загрузка...
Информационный партнер проекта Ukr.net
Новости со всех уголков Украины на https://www.ukr.net/
Загрузка...